Folkart Towers A Kule Bayraklı/İzmir
0 850 466 10 35

Dijital Pazarlamada Başarılı Olmanın 10 Yolu

Dijital Pazarlamada Başarılı Olmanın 10 Yolu

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolunu merak ediyorsanız, aşağıda açıkladığımız tüm faktörleri detaylıca incelemeniz gerekir.

Gelin dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolu neymiş, öğrenelim.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, interneti ve elektronik cihazları kullanan, çevrimiçi olabilecekleri her yerde izleyicileri ve müşterileri birbirine bağlayan tüm pazarlama çabalarını içerir.

Profesyoneller, dijital pazarlama konusunda uzmanlık kazanabilir. Kurslar ve içerik aracılığıyla dijital pazarlama çabalarını geliştirebilir. Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolu, işletmenizin başarısı için uygulayabileceğiniz basit ama etkili taktiklerden oluşmaktadır.

Dijital Pazarlamada Başarılı Olmanın 10 Yolu

Dijital pazarlamanın önemli bölümlerinden birkaçı aşağıdaki gibidir.

  • Arama motoru optimizasyonu (SEO). SEO’dan yararlanan kanallar şunları içerir: web siteleri, bloglar, infografikler
    İçerik pazarlama. İçerik pazarlamasından yararlanan kanallar şunları içerir: blog gönderileri, e-kitaplar ve teknik incelemeler, bilgi grafikleri, çevrimiçi broşürler.
  • E-posta pazarlaması. Takip, müşteri karşılama, promosyonlar, müşteri beslemeye yönelik ipuçları, blog aboneliği haber bültenleri vb. içeren e-postalar dahil.
  • Sosyal medya pazarlamacılığı. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest’te pazarlama dahil.
  • Tıklama başına ödeme (PPC). Örneğin, Facebook’ta ücretli reklamlar, tanıtılan Tweetler, sponsorlu LinkedIn mesajları vb.
  • Bağlı kuruluş pazarlaması. Örneğin, sosyal medya hesaplarındaki bağlı kuruluş bağlantıları ve YouTube İş Ortağı Programındaki video reklamlar Instagram reklamcılığı ve Facebook reklamcılığı gibi yerel reklamcılık.
  • Pazarlama otomasyonu. Örneğin, müşteri adayı yetiştirme iş akışlarının otomasyonu, e-posta bültenleri, kişi listesi güncellemesi, sosyal medya gönderi planlaması, kampanya takibi ve raporlama.
  • Çevrimiçi Halkla İlişkiler. Halkla ilişkiler çabalarından yararlanan kanallar şunları içerir: sosyal medya aracılığıyla muhabirlere erişim, bloglar veya web siteleri aracılığıyla katılım ve çevrimiçi incelemeler yoluyla katılım.
  • Gelen pazarlama. Yukarıda belirtilen yöntemlerden herhangi biri veya tümü aracılığıyla çevrimiçi içeriği kullanan müşterileri çekmek, etkileşimde bulunmak ve memnun etmek için tam dönüşüm hunisi yaklaşımını içerir.

İşletmeler neden dijital pazarlamayı benimsiyor?

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolunu incelemeye devam edelim. Dijital pazarlama, pazarlamacıya ve müşteriye çeşitli şekillerde fayda sağlar. Bununla birlikte, işletmeler dijital pazarlama stratejilerini ve taktiklerini çoğunlukla ölçülebilir, sonuç odaklı, uyarlanabilir ve büyüklüğü ne olursa olsun herhangi bir şirket için mevcut olan diğer pazarlama biçimlerinden daha hızlı olduğu için benimsemektedir.

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yoluyle birlikte, işletmelerin dijital pazarlamayı benimsemelerinin birkaç özel nedeni vardır. Bu nedenler şunları içerir:

  • Büyüklüğü ve mevcut kaynakları ne olursa olsun tüm işletmeler için eşit fırsat (rekabet gücü) sağlar.
  • Geleneksel pazarlamadan daha uygun maliyetlidir
  • Hedef kitlelerin ve potansiyel müşterilerin potansiyel müşterilere, abonelere, destekçilere ve müşterilere hedefli olarak dönüştürülmesini sağlar.
  • Daha büyük ve niş pazarlara (küresel ve yerel) daha verimli bir şekilde ulaşarak gelir artışını artırır
  • Mobil cihazlar da dahil olmak üzere çevrimiçi oldukları her yerde hedeflenen kitlelerle etkileşimi kolaylaştırır
  • Marka itibarı oluşturmaya yardımcı olur
  • İşletmelerin kitlelerinin güvenini kazanmalarını sağlar
  • CTA aracılığıyla olumlu eylemde bulunma olasılıklarını etkiler
  • İşletmelerin büyümesini sağlayan analizleri hızla sağlar
  • Dijital pazarlamada son trendler
  • Pazarlamacılar hedef kitlelerine ulaşmak için daha iyi yollar buldukça ve kitleler işletmelerle etkileşim kurmak için daha iyi yollar talep ettikçe dijital pazarlama trendleri sürekli olarak gelişmektedir.

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolu hakkında bilgi edinmek için okumaya devam edin.

  1. Yapay zeka. AI, seçtiğiniz hedeflere ve kanallara bağlı olarak müşteri segmentasyonu, anlık bildirimler, yeniden hedefleme, tıklama takibi vb. için sınırsız sayıda şekilde kullanılabilir.
  2. Sohbet robotları. Şirketler, istedikleri zaman chatbotlar aracılığıyla müşterilerle temel görüşmeler yapabilir ve gerektiğinde bir müşteri hizmetleri temsilcisine yönlendirilebilir.
  3. Müşteri incelemeleri. Bunun gibi kullanıcılar tarafından oluşturulan içerik, yalnızca diğer kullanıcıları ikna etmekle kalmaz, aynı zamanda işletmeye neredeyse hiçbir maliyeti yoktur.
  4. AdWords. Bu uygulamanın harcamaları 2016’dan beri artıyor ve bugün de artmaya devam ediyor. Doğru strateji ile işletmeler, ücretli reklamcılıkta yatırım getirilerini optimize etmeyi ve artırmayı başardılar.
  5. Çok kanallı pazarlama. Tüm kanallardaki müşteriler için tutarlı ve sorunsuz bir iletişim süreci sağlar. Bu, çok kanallı pazarlamanın bir yükseltmesidir.
  6. Hızlandırılmış mobil sayfalar (AMP) ve aşamalı web uygulamaları (PWA). Bu teknolojiler daha hızlı yükleme süresi, daha iyi web deneyimleri ve daha düşük uygulama geliştirme maliyetleri sağlar.
  7. E-posta ve pazarlama otomasyonu. Zaman kaybını ortadan kaldırır, hatayı en aza indirir, düşük maliyetlidir ve satış ile pazarlama arasındaki işbirliğini artırır.
  8. Teknoloji. Geliştikçe ve mobil cihazlar da dahil olmak üzere çeşitli araçlar aracılığıyla tüketicilere daha fazla erişilebilir hale gelinmekte.
  9. Video. İzleyiciler video izlemek için daha fazla zaman harcıyor. Reklamcılar ve pazarlamacılar bunu fark ettiler ve bu kitlelere ulaşmak için pazarlama kampanyaları oluşturuyorlar.
  10. Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR). İzleyicilere ürün ve hizmetlerle bağlantı kurmalarına ve etkileşimde bulunmalarına yardımcı olacak sürükleyici deneyimler sunmak için pazarlamacılar tarafından farklı şekillerde kullanılır.

İşletmeler için dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolu

İşletmeler, bağlantı kurmayı kolaylaştıran son trendleri ve teknolojileri göz önünde bulundurarak, yukarıda belirtilen kanalları ve taktikleri birleştirerek, dijital pazarlamalarında aşağıdaki şekillerde başarıya ulaşabilirler.

1. Esnek ve değişime açık olun.

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolundan ilki değişimlere ayak uydurmaktır. Dijital pazarlama dünyasındaki hızlı değişimleri benimsemek ve buna göre yeni araçlar, stratejiler geliştirmek işletmelerin başarılı olması ve gelişmesi için bir zorunluluktur.

2. Hedeflerinizi belirleyin.

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolunu uygularken planınızla tutarlı olmalısınız. Spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı hedefler belirlemek kritik derecede önemlidir. Örneğin, bir dönüşüm hedefi, çevrimiçi satışlardaki siparişlerin ortalama değerini arttırabilir.

3. Plan çizelgenize uyun.

Hedeflerinize ulaşmak için objektif bir plan oluşturduğunuzda, planı uygulamanız gerekir. Mükemmel bir şekilde yürütmek, veri toplamanıza ve müşteri geri bildirimlerine uyacak şekilde planınızda değişiklikler yapmanıza olanak tanır. Bu değişikliklerin de hızlı bir şekilde yürütülmesi gerekir.

4. Süreç boyunca yaratıcılığınızı kullanın.

Hedef kitlenize ve hedef müşterilerinize ulaşmak için içeriğin yanı sıra farklı entegre kanalların kullanımında planlama aşamasından itibaren yenilikçi ve yaratıcı olun.

İçerik, resimler, bilgi grafikleri, videolar, modernize edilmiş web siteleri, zarif tasarımlar vb. içerebilir. Entegre kanallar mobil, sosyal, web, telefon ve fiziksel mağazalardan oluşabilir.

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolu için okumayı sürdürün.

5. Pazar segmentasyonu ile hedef kitle.

Hedef kitlenizi anlamak ve nerede olurlarsa olsunlar onlara ulaşmak, dijital pazarlama başarısı için çok önemlidir. Pazarlama segmentasyonu, kitle davranışlarını/karakteristiklerini inceleyerek ve benzer özellikleri gruplandırarak pazarlamacıların bunu yapmasına yardımcı olmakta faydalıdır.

Böylece kitle ihtiyaçlarına buna göre öncelik verebilirsiniz. Yapay zeka ve otomasyonun kullanılması, pazarlamacıların verimli bir şekilde daha da yüksek ayrıntı düzeyi ve doğruluk elde etmesine yardımcı olabilir.

6. Kanallarınızı, taktiklerinizi ve stratejilerinizi çeşitlendirin.

Tek bir dijital pazarlama stratejisinin mükemmel olmadığını anlayarak, farklı kanallar, taktikler ve stratejiler denemenin başarıya ulaşmanın kritik bir parçası olduğu fikrine açık hale gelirsiniz.

Bu zihniyetin bir yararı, varlığından haberdar olmadığınız farklı kitleler ve müşterilerle karşılaşmanızdır. Bu yeni kitleler ve müşteriler, yeni gelir akışları bulmanıza yardımcı olabilir.

7. Satış ve pazarlamanızı entegre edin.

Satış ve pazarlamayı entegre etmek dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolu arasında en önemli unsurlardan biridir. İşletmelerin dijital pazarlamanın her yönünü en üst düzeye çıkarmasına olanak tanır. Çünkü bu ekipler (bilerek veya bilmeyerek) birbirlerine karşı çalışmak yerine odaklanmış bir amaç ile çalışacaklardır.

8. Verileri toplayın, ölçün, takip edin ve analiz edin.

Günümüzde veriler, yalnızca müşterilerinize bekledikleri düzeyde hizmet sunmak için değil, aynı zamanda rekabete ayak uydurmak için de çok önemlidir. Bu nedenle, içgörü elde etmek için verileri gerçek zamanlı olarak toplamak, ölçmek, izlemek ve analiz etmek, işletmelerin dijital pazarlama çabalarında başarılı olmaları için bir zorunluluktur.

9. Her zaman hedef kitlenizle bağlantıda kalın.

Günümüzde müşteriler, seçtikleri satıcılarla her zaman iletişim kurmak ve neler olduğunu bilmek istiyor. Bu nedenle işletmeler, yalnızca güncel içerik sağlayarak değil, aynı zamanda içeriği almayı ve göndermeyi kolaylaştıran araçlardan (örneğin sohbet robotları) yararlanarak bu isteği beslemek için her zaman bağlantılı bir ortam oluşturmalıdır.

10. Geri bildirim toplayın ve buna göre yanıt verin.

Dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolundan sonuncusu geri bildirimlerdir. İzleyicilerden ve müşterilerden geri bildirim toplamak için anketler, anketler ve yorum formları kullanın. Kullanışlı ücretsiz geri bildirim e-posta şablonlarımızdan birini kullanabilirsiniz.

Müşteri girdisini aldıktan sonra, bunu hangi stratejilerin işe yarayıp hangilerinin çalışmadığını bildirmek için kullanın ve ardından buna göre ayarlayın. Sürekli iyileştirme sizi dijital pazarlama başarısına götürecektir.

Web Tasarım Ofisi

Dijital pazarlamada başarı için herkese uyan tek bir çözüm yoktur. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi dijital pazarlamada başarılı olmanın 10 yolunu bir araya getirerek başarıya ulaşabilirsiniz.

Ya da deneyimli ekibimizle iletişime geçin. Sizin yapmanız gereken tek şey marka hikayenizle ilgilenmenizdir.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *