Folkart Towers A Kule Bayraklı/İzmir
0 850 466 10 35

Kurumsal Blog Nedir?

Kurumsal Blog Nedir?

Kurumsal blog nedir? Web sitenizde neden kurumsal blog yazılarına yer vermelisiniz? Birlikte öğrenelim.

İşletmenize ait web sitesinde kurumsal bir blog sayfasına yer vermeniz marka bilinirliğiniz açısından önemli bir yere sahiptir. İyi bir kurumsal bloga sahip olmak; marka bilinirliğini, web sitesi trafiğini, dönüşümleri artırabilir ve arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirebilir. İşletmesini büyütmek konusunda ciddi olan herkes için web sitesinin en önemli parçası kurumsal blogtur.

Müşterilerimizin çoğuna blog yazılarına ağırlık vermelerini öneriyoruz çünkü blogların ne kadar etkili olduğunu biliyoruz. Kurumsal blog örneği için Web Tasarım Ofisi olarak hazırladığımız blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

Gelin “kurumsal blog nedir?” detaylı bir şekilde inceleyelim.

Kurumsal Blog Nedir

Kurumsal Blog Nedir ve Neden Önemlidir?

  • Blogu olan işletmeler arama motoru görünürlüklerini yükselterek daha fazla web sitesi ziyaretçisi kazanıyor.
  • Aklınıza gelebilecek tüm büyük markaların çoğunun düzenli olarak güncelledikleri bir blogları var.
  • Blogu olan B2B’ler daha fazla potansiyel müşteri elde ediyor.
  • Blogu olan web siteleri, arama motorları tarafından daha fazla indeksleniyor.
  • B2B pazarlamacılarının çoğu, potansiyel müşterileri dönüşüm hunisinden geçirmek için blog gönderilerini kritik içerik olarak değerlendiriyor.
  • Blogu olan şirketler, web sitelerine SEO varlıklarını yükselten daha fazla bağlantı kazanıyor.

Blog yazısı dendiğinde aklınıza kişilerin kendi fikirlerini yazıya döktüğü sıradan sayfalar geliyor olabilir. Ancak doğru optimizasyonla hazırlanan kurumsal blog sayfaları sayesinde işletmenizi online olarak daha görünür bir hale getirebilirsiniz. “Kurumsal blog nedir?” konusunda bilgi sahibi olmak bu açıdan önemlidir.

 

“Kurumsal Blog Nedir? Nasıl Kurumsal Blog Sahibi Olurum?” diyorsanız, formu doldurun size hemen ulaşalım.

 

     

    Bloglar SEO Çalışmalarınızı Nasıl Geliştirir?

    Bloglar, işletmelerin Google’a istediğini verip karşılığında istediğinizi elde etmenin en iyi yoludur.

    Diyelim ki bir ürün satıyorsunuz ve birçok şirket benzer ürünler satıyor. Doğal olarak o ürünle ilgili aramalarda birinci sayfada olmak istiyorsunuz. Ancak insanlar ürün araştırması yaparken birçok farklı kelime öbeği arayabilir. Örneğin;

    1. Ürün adı (“Nike koşu ayakkabıları”)
    2. Ürün kategorisi (“kadın koşu ayakkabısı”)
    3. Konu (“maraton için en iyi koşu ayakkabıları nelerdir”)
    4. Bilimsel araştırma (“2022’nin en iyi koşu ayakkabısı”)
    5. Sonuç (“Nike koşu ayakkabısı nereden alınır”)

    Tüm bunlar için tek bir sayfayı nasıl optimize edersiniz? Öncelikle anahtar kelime belirlemeniz gerekir. Blog yazıları anahtar kelimelerle göz önünde olabilmeniz için var! 

    Bir kişinin satın alma yapmadan önce deneyebileceği çeşitli sorguları hedefleyerek satış sayfalarınızı destekler. Ve bunu yaparak, potansiyel müşterilere dönüşüm hunisinden aşağı inmek için ihtiyaç duydukları güvenceyi veriyorlar.

    İşte tam olarak kurumsal blog gönderilerinin SEO için sağladıkları :

    • İlgi düzeyi. SEO uzmanları, Google’ın potansiyel sıralama faktörlerini tartışmayı sever. Ancak herkes blogların bir sorguyla alaka düzeyinin en büyük parçalarından biri olduğu konusunda hemfikirdir. Blog gönderileri, müşterilerinizin arama motorlarına yazacağı soruları hedeflemeniz ve bu soruları yanıtlayan alakalı içerik oluşturmanız için imkan sağlar. 
    • Fayda: Videolar ve SSS sayfaları dışında blog gönderileri, bir araştırmacının bir konuyla ilgili sorularını cevaplamanın en iyi yoludur. Bilgi aramaları için ilk üç arama sonucuna bakarsanız, eksiksiz kurumsal blog anlayışına sahip olduklarını görürsünüz.   
    • Güncellik: İnsanlar, yeni bir yayın tarihine sahip içeriğe tıklama eğilimindedir. Düzenli olarak yeni içerik eklemek, sitenize daha fazla trafik çekme avantajı sunar. Bu da arama motorları tarafından daha sık taranmanızı sağlar. 
    • Kalite: Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri, içerik kalitesine oldukça önem verir. İyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız, kaliteli içerik yayınlamak zorundasınız. Blog gönderileri, sitenizin kalitesini göstermenin iyi bir yoludur.
    • Güvenilirlik: Google, bir kişinin parasını etkileyen konular söz konusu olduğunda, içeriğinizin güvenilirliğine çok önem verir (EAT değerlendirme sistemi). Doğrudan bir sıralama faktörü olmasa da, Google’ın güvenilir siteleri daha üst sıralarda sıraladığını hepimiz biliyoruz. Bloglar, yazar biyografileri aracılığıyla ekibinizin ve markanızın kimliğini detaylandırmanız için size alan sağlar.

    Kurumsal Blog Nedir

    “Kurumsal blog nedir?” detaylar için okumayı sürdürün.

    Kurumsal Blog Dönüşümleri Nasıl Artırır?

    “Kurumsal blog nedir?” konusunda önemli bir diğer unsur dönüşümleri arttırmaktır. Kurumsal blog gönderilerinin en iyi yaptığı şey, şirketiniz hakkında farkındalık oluşturmak ve ziyaretçi dönüşümlerini arttırmaktır. Bloglarınızdan web sitenize ulaşan kullanıcıları sitenizde tutabilirseniz, bu kişilerin her biri potansiyel bir müşteridir.

    • Dikkatle araştırılmış anahtar kelimeler ve arama amacı analizi, dönüşüm gerçekleştirme olasılığı daha yüksek olan doğru ziyaretçileri çekmeye yardımcı olur.
    • Ürün karşılaştırması ve ürün  açıklaması gibi içerikler, kullanıcıların satın alma kararı üzerinde etkili olduğundan B2C için satışları artırma olasılığı daha yüksektir.
    • Potansiyel bir B2B müşterisinin sizinle iletişim kurmadan önce uzun bir süre içeriklerinizle etkileşime girmesi gerekebilir. Bu nedenle potansiyel müşterilerinizin merak ettiği konulara detaylı cevap veren kaliteli içeriğe sahip olmanız önemlidir.
    • Bir kişinin blog okuyucusundan müşteriye dönüşüp dönüşmediği, içeriğinizin kalitesi ve UX tasarımınızın gücü  dahil olmak üzere birçok değişkene bağlıdır.

    Kurumsal Blog Sayfanızı İyi Yapan Nedir?

    Her şeyden önce blog yazılarınızı arama motorları için değil kullanıcılarınız için üretin. Çoğumuz bir arama sonucuna tıkladığımızda sayfanın yetersiz kaldığını deneyimlemişizdir. Arama motorları için üretilen içeriklerle kısa süreli bir yükselme yaşasanız da daha sonrasında sıralamanızı kolay kaybedersiniz.

    Kaliteli İçerik Nasıl Üretilir?

    • Kullanıcıların gerçekten sorabileceği soruları yanıtlayın.
    • Net bilgiler verin. Bilgiye ulaşmak için e-posta adresi vermek şartsa, kullanıcı başka sitelere yönelir.
    • İçeriğinizi hedef kitleyi çekecek şekilde, doğru optimize edin
    • Kısa ve öz bir tarz belirleyin. Çok uzun ve karmaşık yazılardan uzak durun.
    • Hedef kitlenizin beklediği dili kullanın.
    • Blog yayınınızı daha taranabilir, okunabilir ve ilgi çekici hale getirmek için biçimlendirin.
    • Hedeflediğiniz konu için en iyi sonuçlara bakın ve rakiplerinizden daha iyi bir gönderi yazmayı planlayın!
    • Konuları yalnızca sizi ilgilendiren şeylere göre seçmeyin. Benzer ve yakın temada konular seçebilirsiniz.
    • Sadece yayınlamış olmak için içerik üretmeyin.

    Kurumsal Blog Nasıl Yazılır?

    “Kurumsal blog nedir” konusunda önem vermeniz gereken bir konu da kurumsal blog yazılarınızı nasıl üreteceğinizdir.

    1. Başlık ve meta açıklamasını düzenleyin. İçeriğinize uygun ilgi çekici bir başlık kullanmanız tıklanma oranınızı arttırır. Başlıkla birlikte arama motoru sonuçlarında başlığınızın altında görünen meta açıklamanızı da düzenlemeniz gerekir.
    2. Hedef kitlenize hitap edin. Hedef kitleniz kurumsalsa profesyonel bir üslup kullanın. Daha samimi olmanızı gerektiren bir hedef kitleye sahipseniz samimi olun.
    3. İçeriğinizi SEO uyumlu hale getirin. İçeriğinizi taranabilir, kolay okunacak şekilde biçimlendirdiğinizden emin olun. Optimize edilmiş başlıklar, bir iki cümleden oluşan kısa paragraflar, madde imli listeler ve çekici görsel içerikler kullanın.
    4. Okuyucuyu yönlendirin. İçeriğinizin sonuna geldiğinde kullanıcılara ne yapacağını söyleyen öneriler belirtin. İşletmenizi tanıttığınız sayfaya, iletişim formlarına veya ürün sayfalarınıza yönlendirin. Böylece hemen çıkma oranınızı düşürürsünüz.
    5. Blogunuzu tanıtın. İşletmenize ait sosyal medya hesaplarınızda içeriklerinizi paylaşın. Böylece insanların paylaşmasını ve içeriğinizin yayılmasını sağlayabilirsiniz.

    Kurumsal Blog Nedir

    İçerikler, Google’a web sitenizin arama sonuçlarında görünmeyi hak ettiğini belirtmek için SEO çalışmalarınızın geri kalanıyla birlikte çalışır. İşte bu yüzden kurumsal blog, web sitelerimize daha fazla kaliteli trafik kazanmak için önemlidir. “Kurumsal blog nedir?” tam anlamıyla biliyorsanız bu site trafiğinizden gelen dönüşümleri yönlendirebilirsiniz.

    Kurumsal blog nedir ve nasıl oluşturulur daha detaylı bilgiye ulaşmak için Web Tasarım Ofisi blog sayfasını inceleyebilirsiniz.

     

    Kurumsal blog nedir? Detaylar İçin Formu Doldurun, Tanışalım!

     

       

      Related Posts
      Leave a Reply

      Your email address will not be published.Required fields are marked *