Folkart Towers A Kule Bayraklı/İzmir
0 850 466 10 35

Google İşletme Profili Nedir? 2022

Google İşletme Profili Nedir? 2022

Google İşletme Profili, amacı yerel işletmelerin ilgili yerel aramalar için Google arama sonuçlarında daha yüksek görünürlük elde etmesine yardımcı olmak olan ücretsiz bir web aracıdır.

Yerel şirket sahipleri, Google İşletme Profili kullanarak, Google sonuçlarında görünürlüklerini kontrol edebilir ve iyileştirebilir. Girişinizi ve sayfanızı optimize etmek, işletmenizin yerel bölgenizdeki rakiplerinize karşı öne çıkmasına yardımcı olabilir.

Google arama sonuçlarında ne kadar çok yer kaplarsanız, müşterilerinizin işletmenizi görme ve işletmenizle etkileşim kurma fırsatınız o kadar artar. Çoğu kullanıcı, yerel işletmeleri ararken Google arama sonuçlarına yönelir. Dolayısıyla verdiğiniz hizmetler için arama sonuçlarında görünmeniz önemlidir.

Google İşletme Profili

Google İşletme Profili kullanmak, diğer çevrimiçi pazarlama kanallarından elde ettiğiniz sonuçları iyileştirmenize ve yatırım getirisini artırmanıza yardımcı olabilir. Web siteniz ve diğer reklam kanalları dahil olmak üzere genel pazarlama stratejinize Google İşletme stratejisini dahil etmek çok önemlidir .

Örneğin, bir işletmenin farklı şubeleri için yaya trafiğini iyileştirmek Google İşletme Profili ile ilgilidir. Google İşletme Profili daha çok yerel işletmelere yönelik olsa da, diğer şirket türleri için de benzersiz avantajlar sunabilir. Örneğin, ayrıntılı bilgi içeren net bir liste, kullanışlı bir işe alım aracıdır.

Google İşletme Profili kullanmanın avantajları:

  • Yerel SEO (SEO çalışmalarımız hakkında bilgi için tıklayın)
  • İnceleme toplama
  • Doğrudan arama motorundan işletme bilgileri
  • Pazarlama ve iletişim aracı
  • Google My Business Insights ve analitik için faydaları
  • Ücretsiz olarak
  • Kullanım kolaylığı
  • Google Aramadan Daha İyi Görünürlük: Google Haritalar ve Yerel Aramalardan Gelen Trafiği Artırın (Yerel SEO)

Google İşletme Profili İle Yerel Arama Motoru Optimizasyonu

Google İşletme Profili, yerel arama terimlerinde güçlü bir şekilde görünür. İşletmenizin yerel bölgesinde ilgili arama terimlerinde daha yüksek arama sıralaması konumlarına ulaşabilirsiniz. Yerel SEO optimizasyon çalışmaları, daha küçük şirketlerin yerel bölgenizde daha önemli bir çevrimiçi varlığa sahip şirketlerle rekabet etmesini sağlar.

Google İşletme Profili optimizasyonu, öne çıkmak ve hizmetlerinizi yakınınızdaki müşteriler için daha erişilebilir kılmak için çok önemlidir. Müşterilerin yakındaki ilgili işletmeleri ve hizmetleri ararken sizi ve hizmetlerinizi doğru zamanda bulmasına yardımcı olur.

Google Arama ve Google Haritalar’da Görünürlük

Google İşletme Profili listeleri, Google Ads noktaları ile Google arama sonuçlarındaki ilk organik arama sonuçları arasındaki alakalı arama terimleri tarafından görülebilir.

Müşteriler doğrudan şirketinizin adıyla arama yaptığında, liste masaüstü ve mobil cihazlarda aramanın sağ tarafında, reklamların ve ilk organik sonucun altında görünür.

Müşteriler şirketinizi Google Haritalar’da bulabildiğinde, onlar için sizinle iletişim kurma süreci hızlanır. Adresinizin Google haritalarında doğru listelenmesi, işletmenizi daha keşfedilebilir ve aramada daha çekici hale getirir ve bu da size daha fazla satış getirebilir.

Google İşletme Profili listeleri, masaüstünün solunda Google Haritalar’da görülür ve müşterilerin hareket halindeyken hızlı kararlar almasına yardımcı olacak ve size gitmelerini sağlayacak önemli bilgileri görüntüler.

Google İşletme Profili ve Yerel Paket

Yerel pakette, birkaç alakalı şirket profili ve Google Haritalar’daki konumları yer alır.

Yerel paket, müşterilerin daha iyi bir seçim yapmalarına yardımcı olmak için yakındaki ilgili işletmelerin önemli iş bilgilerini görüntüler. Örneğin:

  • Açılış saatleri
  • Firma Adı
  • Adres
  • İncelemeler
  • İlgili Kategori
  • İş türü
  • İşletmeden bir görüntü

Yerel paket, alakalı terimlerle arama yapıldığında Google arama sonuçlarında çok yer kaplıyor. Bu nedenle, işletmenizin öne çıkması için bu yerel paket pozisyonlarını kazanmak çok önemlidir.

Yerel paketin çalışma şekli nedeniyle, web siteniz ve işletmeniz yerel olarak optimize edilmemişse, organik sonuçlarda ilk olmak yeterli olmayabilir.

Yerel paketinizde hangi rakiplerin olduğunu görebilmek, onlara karşı nasıl öne çıkacağınız konusunda daha iyi kararlar vermenize yardımcı olabilir.

Google İşletme Profili İncelemeleri

İncelemeler, işletmelerin kullanması için önemli bir araçtır. İncelemelerin varlığı kullanıcılara güven, ulaşılabilir deneyimler, ve marka bilinirliği oluşturur. Ayrıca işletmenize satış yönlendirir.

Google İşletme Profili girişinde gösterilen yorumlar, Google arama sonuçlarında yerel görünürlüğünüzü artırır. Kısacası, çevrimiçi incelemeler, özellikle Google arama sonuçlarında çevrimiçi görünürlük ve güven oluşturma konusunda güçlü bir ilişkiye sahiptir.

Müşterilerin size verdiği olumlu yorumlar, arama motorunda ücretsiz ve olumlu görünürlük sağlamanın harika bir yoludur. Müşteriler bir şey satın alırken ilk önce mevcut incelemeleri göreceğinden, yerel SEO’nuzu geliştirmek için inceleme toplamak çok önemlidir. Özellikle yerel perakende ve restoranlar gibi hızlı alınan satın alma kararları, çevrimiçi incelemelerden etkilenir.

Birçok müşteri satın alma kararı verirken yorumları okuyacaktır ve incelemeler ayrıca hizmetler için olumlu onaylar olarak işlev görür.

Google İşletme Profili

Google İşletme Profili ile İnceleme Toplama

İncelemeleri toplamak, onları toplamanın uygun veya kolay bir yolu yoksa, bazen zor veya sıkıcı olabilir.

Google İşletme Profili, çevrimiçi incelemeleri toplamak ve görüntülemek için hem işletmeler hem de müşteriler için oldukça basittir. İncelemeler için Google İşletme Profili kullanmak da ücretsizdir. Müşteriler, bir Google İşletme Profili girişinde doğrudan Google arama sonuçlarında yorum bırakabilir.

Çevrimiçi inceleme koleksiyonunu satış dönüşüm huninize entegre etmek, süreci müşteriler için daha hızlı ve daha kolay hale getirebilir. Örneğin, satın alma işleminden sonra müşterilerinize bir yorum bırakmalarını söyleyen bir e-posta dizisi sunabilir veya bir perakende satış ortamında müşterilerinize doğrudan bir inceleme bırakmalarını isteyebilirsiniz.

İşletmeler için çevrimiçi yorumların bir başka yararı da, yorumların sahiplerine müşterilerin işletmeniz ve hizmetleri hakkında dürüstçe ne düşündüklerini söylemesidir. Olumsuz incelemeler, müşterinin sorunlarını düzeltme şansıdır ve müşteri deneyimlerini iyileştirmek için müşterinin sıkıntılı noktalarını düzeltme fırsatı sunar.

Sabit bir olumsuz inceleme, diğer müşterilere, müşteri deneyimlerini iyileştirmek için aktif olarak daha iyi kararlar almaya çalıştığınızı ve bunun da satışların artmasına yol açacağını gösterir.

Google Arama Sonuçlarında İşletme Bilgilerini Görüntüle

Google İşletme Profili girişi ile, sizi arayan müşteriler için önemli işletme bilgilerinizi güncelleyebilir ve gerçek zamanlı olarak gösterebilirsiniz. Bilgilerinizi Google İşletme Profili üzerinden güncellediğinizde, işletme bilgileriniz her zaman işletmenizin en güncel bilgilerini gösterecektir.

Google İşletme Profili, girişinizde her zaman gönderdiğiniz en son bilgileri gösterecektir. Örneğin, yalnızca web sitenizdeki bilgilerinizi güncelliyorsanız, arama motorunun onu taraması biraz zaman alabilir.

Müşterilerinize doğrudan profilinizden bir bakışta temel güncellenmiş bilgileri hızlı bir şekilde vermek, nereden satın alacaklarına karar verirken önemli kararlar verirken onlara zaman kazandırabilir.

Müşteriniz, işletmenizi Google’da ararken, aşağıdaki bilgilerle birlikte Google İşletme Profilinizi görecektir:

  • Firma Adı
  • Adres
  • Telefon numarası
  • Son görüntüler
  • Açılış saatleri
  • Yorumlar
  • İnternet sitesi
  • Google İşletme Profili gönderileri

Bir İletişim ve Pazarlama Aracı: Google İşletme Profili Paylaşımları

Profilinizdeki Google İşletme Profili gönderilerinizi kullanarak, doğrudan Google arama sonuçlarında teklifler oluşturabilir, ürünler ekleyebilir, haberler verebilir ve diğer güncellemeleri yapabilirsiniz.

Profilinizin içinde rakiplerinizin ne tür gönderiler oluşturduğunu görebilir, böylece öne çıkmak için ne tür içerikler yapmanız gerektiği konusunda daha iyi bir fikre sahip olabilirsiniz.

Yayınlanmış Google İşletme Profili gönderileri, alakalı aramalarda profilin ikinci bölümünde görünür. Farklı gönderi türleriyle denemeler yapmak, web sitenize yönelik genel tıklama oranlarınızı artırabilir; bu, şirketinizin web sitesine gelen trafiği artırmaya çalışırken faydalıdır.

Gönderilerin süresinin yedi gün içinde sona erdiğini unutmayın. Eski gönderilerin süresi doldukça yeni gönderiler oluşturun.

Google İşletme Profili gönderileri, içerik pazarlama stratejinizde olabilir. Bu yüzden Facebook , LinkedIn veya Youtube reklamları için oluşturulan içeriği geri dönüştürmek faydalıdır. İçeriği yeniden kullanırken, içeriğinizi Google İşletme Profili gönderilerinin biçimine uyacak şekilde değiştirmeyi unutmayın.

Sonuç olarak, GMB gönderileri , özellikle kazançlı yerel aramalarda Google’da daha fazla müşteriye ulaşmanıza yardımcı olabilecek içerik pazarlama stratejinize mükemmel bir ektir.

Google İşletme Profili

Google İşletme Profili Maliyeti

Google İşletme Profili, her şirketin pazarlama stratejilerinde kullanması gereken ücretsiz bir araçtır. Optimizasyonu ve kullanımı fazla zaman almaz. Bir Google İşletme Hesabı girişini optimize etmek ve yönetmek birkaç saatten fazla sürmez. Sonucunda Google’da iyileştirilmiş görünürlük ile şirketinize hızlı bir şekilde fayda sağlarsınız.

Google İşletme Profilli Insights ve Analytics

Google İşletme Profili Insights, şirketlere görünürlüklerini geliştirmek, etkileşimi ve  satışları artırmak için kullanabilecekleri değerli veriler sağlar. Sağlanan verilerle harekete geçmek, Google İşletme Profili mantığını daha kolay anlamanıza ve eyleme geçirilebilir hedefler oluşturmanıza yardımcı olur.

Google İşletme Profili Insight ile toplanan veriler çoğunlukla profilin kendisiyle alakalı verilerdir. Toplanan veriler, işletmenizin ilgili web verilerinin hızlı özetlerini görebildiğiniz zaman daha iyi kararlar almanız için yararlıdır.

Farklı pazarlama kampanyalarının Google My Business profil görünürlüğünüzü ve Google Arama’daki erişiminizi nasıl etkilediğini izleyebileceğiniz için görünürlüğü izlemek önemlidir.

Hangi anahtar kelimelerin profilinizi tetiklediğini erkenden anlamak, plana hangi anahtar kelimeleri dahil etmeniz gerektiği konusunda fikir edinmenizi sağlar.

Google İşletm Profili Insight ayrıca aşağıdaki gibi unsurları incelemenize olanak tanır,

  • Web sitesine yapılan tıklamalar
  • Google Haritalar yol tarifi
  • İşletmenize yapılan telefon görüşmelerinin miktarı
  • İşletmenizin en yoğun olduğu zamanı ve ortalama ziyaret süresi

Hızlı Kılavuz Google My Business Hesabını ve Profilini Optimize Etme

  • İşletmeniz hakkında doğru bilgileri ekleyin ve her zaman güncel tutun. Yazım ve stilinizi kontrol etmeyi unutmayın.
  • İşletmenize ve sektörünüze en uygun kategoriyi seçin.
  • İşletmenizin eve ürün ve hizmet sunup sunmayacağına karar verin.Evet ise, posta kodları, mahalleler ve şehirler gibi doğru teslimat bilgilerini ekleyin.
  • Google My Business’ın en önemli kısmı, işletmenizin adresini doğrulamaktır. Adresinizi doğrulamadan profiliniz Google’da görünmez.
  • Ürün ve hizmetleriniz hakkında ayrıntılı bilgi girin.
  • Açıklamalarda ve gönderilerde işletmenizle alakalı anahtar kelimeler kullanın.
  • İşletmenizle ilgili görseller ekleyin: İşletmenizin içi, işletmenizin dışı, logolar vb.
  • Müşteri incelemelerini ve mesajlarını yönetin ve yanıtlayınMesajlaşmayı etkinleştirmek için Google My Business uygulamasına ihtiyacınız olacak (iOS ve Android)
  • İşletmenizi ve GMB profilinizi geliştirmek için Insights verilerini kullanın.
  • Son olarak, işletmenizi bölgenizde tanıtmak için yerel reklamlar oluşturmak için Google Ads’ü kullanın.Arama motoru pazarlaması hakkında daha fazla bilgi edinin

Google İşletme Profili

Web Tasarım Ofisi Google İşletme Profili Hizmeti

Yerel erişimini, görünürlüğünü ve kazancını artırmak isteyen tüm şirketler Google İşletme Profili kullanmalıdır. Ücretsiz ve kullanımı basit bir araç olan Google İşletme Profili, küçük ve büyük şirketlerin çevrimiçi pazarlama stratejilerinde kullanabilecekleri önemli bir faktördür.

Google İşletme Profili’ni optimize etmek ve yönetmek için zaman ayıran şirketlerin yakındaki müşterilerden daha fazla erişim ve satış elde etme olasılığı daha yüksektir. Web Tasarım Ofisi’nin deneyimli ekibi, sizin yerinize Google İşletme Profili yönetimi ve optimizasyonu gibi çalışmaları kapsamlı bir şekilde ayarlar.

Google İşletme Profili için aklınıza takılan bir sorunuz mu var?

Formu Doldurun Ekibimiz Sizinle İletişime Geçsin

 

     

    Related Posts
    Leave a Reply

    Your email address will not be published.Required fields are marked *