Folkart Towers A Kule Bayraklı/İzmir
0 850 466 10 35

E-Mail Pazarlama 2022

E-Mail Pazarlama 2022

E-Mail Pazarlama Nedir?

E-mail pazarlaması, bir işletmenin erişimini artırmak ve halihazırda var olan müşteri ilişkilerini beslemek için e-mail adresleri veri tabanlarının kullanıldığı bir yöntemdir. Kullanımları, satışları artırmayı, web sitesi trafiğini artırmayı ve marka bilinirliğini artırmayı içerir.

E-mail pazarlaması daha önce tek bir e-mail listesine gönderilen promosyon e-maillerine atıfta bulunurdu, ancak şimdi daha yaygın olarak haber bültenleri ve anketler gibi tüm e-mail tabanlı pazarlama malzemelerine atıfta bulunmak için kullanılmaktadır. İkisi arasındaki temel fark; bir pazarlama kampanyası satış amacı veya abonelik gibi bir yapıya sahip olur, normal bir e-mail kampanyası ise bir defaya mahsus ve takip edilmez.

Pazarlama e-maillerinin yalnızca %19,6’sının gerçekten açıldığını biliyor muydunuz ? Pazarınıza ve hedef kitlenize bağlı olarak, bazı kişilerin e-mailinizi açma ve alma olasılığı diğerlerinden daha yüksektir. Ancak bu, e-mail pazarlamasını kullanmayı hemen bırakmanız gerektiği anlamına gelmez.

Hedef kitlenizle bağlantı kurmak için bir strateji olarak e-mail kullanmanın avantajlarını anlamak ve içeriğinizi buna göre ayarlamak, iş başarısının anahtarlarından biridir. Bu yenilikçi dijital pazarlama yöntemi hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğrenmek için okumaya devam edin.

e-mail pazarlama 2022

Neden E-Mail Pazarlamasını Kullanmalısınız ?

E-mail pazarlamasının, uzun yıllardır ticareti yönlendirmenin en etkili yollarından biri olduğu sürekli olarak kanıtlanmıştır. Nispeten düşük maliyetlidir, kolayca izlenebilir ve müşterilerinizle güçlü ilişkiler geliştirmenize yardımcı olabilir. Ayrıca, herhangi bir yaş sınırlaması yoktur, yani her yaştan müşteri segmentini hedefleyebilirsiniz.

Araştırmaya göre, tüketicilerin %66’sı broşür gibi fiziksel materyallerin aksine promosyon materyallerini dijital olarak almayı tercih ediyor. E-mail pazarlamasının etkinliği, ankete katılan bir tüketici grubunun %49’unun tutarlı ve yüksek kaliteli e-mailler gönderen bir markadan satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu gösteren araştırmalarla daha da desteklenmektedir.

e-mail pazarlama 2022

Bir E-Mail Listesi Oluştur

Bir işletmeden daha önce bir e-mail aldıysanız ve iletişim bilgilerinizi nasıl aldıklarını merak ettiyseniz, yanıt basittir: satın aldılar. İşletmeler, halka açık kayıtlar ve çevrimiçi anketler de dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan iletişim bilgilerini derleyen veri komisyoncularından sık sık e-mail adres listeleri satın alır.

Bununla ilgili sorun, başarılı e-mail pazarlamasının önemli bir ön koşulunu – rızayı – ihlal etmesidir. Yalnızca sizden e-mail almayı kabul etmiş kişilere e-mail gönderin!

Haber bültenleri ve diğer pazarlama materyallerini almak için kaydolduğunuzda, büyük olasılıkla bir posta listesine eklenirsiniz. Bu iyi bir şeydir, çünkü bu iletiyi almayı kabul ettiğiniz ve ayrıntılarınız bilginiz ve izninizle toplandığı anlamına gelir.

E-mail pazarlaması söz konusu olduğunda, kendi e-mail adresleri listenizi oluşturmak çok önemlidir. Bu size yalnızca pazarlama mesajlarınızı kimlerin görebileceğini kontrol etmekle kalmaz, aynı zamanda e-mail servis sağlayıcılarının kampanyanızı onaylamasını da kolaylaştırabilir.

e-mail pazarlama , 2022

Başarılı Bir E-Mail Kampanyasının Temel Unsurları

Zamanlama Herşeydir

E-mail kampanyalarınızın müşterilerinizin satın alma döngülerine denk gelecek şekilde doğru zamanda gönderildiğinden emin olmak, kampanyanızdan sonuç alınması için çok önemlidir. Örneğin, mekanik hizmetler satan bir şirketseniz, müşterileriniz lastiklerini değiştirmeye hazır olduğunda veya yağ değişimi zamanı geldiğinde e-maillerinizi göndermek isteyeceksiniz. Bu hem B2B hem de B2C işletmeleri için geçerlidir.

Kitlenizi Özelleştirin

Kampanyanızın içeriği hedef pazarınız için özelleştirilmeli ve müşterilerinizin duygularına hitap eden güçlü bir harekete geçirici mesaj içermelidir. Örneğin, spor takviyeleri/sağlıklı gıdalar satıyorsanız, sağlıklı beslenmenin veya sağlıklı bir yaşam tarzına öncülük etmenin avantajlarını vurgulamak isteyebilirsiniz.

Tasarım

Görsel olarak potansiyel müşteriyi yakalaması gerektiğinden, e-mail kampanyanızın tasarımı da büyük önem taşımaktadır. Bunu yapmak için e-mail kampanyalarınızın profesyonel göründüğünden emin olun. Bu, bazı şablonlara yatırım yaparak veya tüm süreci sizin için ele alması için bir ajans veya tasarımcı kiralayarak yapılabilir.

E-Mail Pazarlama 2022

Çözüm

Müşterilerinizle bağlantı kurmak ve e-mail pazarlama yoluyla yeni işler yaratmak zor ama ödüllendirici bir strateji olabilir. Güçlü bir kampanya geliştirmek için zaman ve çaba harcarsanız, satışlarda ve marka bağlılığında artış da dahil olmak üzere olumlu sonuçlar beklenebilir. E-mail pazarlamasının uzun vadeli bir strateji olduğunu unutmayın, bu nedenle sonuçları hemen göreceğinize güvenmeyin. Bir strateji geliştirirseniz, bir plan yaparsanız ve onu iyi uygularsanız başarıya giden yolda iyi olacaksınız.

Bu makaledeki tavsiyelere uymak iyi bir başlangıç evet. Bizimle iletişime geçin, işletmelerin başarılı e-mail pazarlama kampanyaları oluşturması ve yürütmesi için bir e-mail pazarlama hizmeti başlatıyoruz.

 

Sorularınız ve Tanışmak İçin Formu Doldurun
Size Hemen Ulaşalım!

 

    Related Posts
    Leave a Reply

    Your email address will not be published.Required fields are marked *