E-Ticaret SEO Teknikleri , e-ticaret web sitenize daha fazla kullanıcı çekmenin yollarından biridir. Ancak web site trafiğinizi artırmak çok adımlı bir işlemdir.
Dijital reklam vermek bir alternatif olabilir. Ancak Ürün Listeleme Reklamları (PLA) her geçen gün daha pahalı hale geldiğinden, daha büyük e-ticaret markalarıyla anahtar kelime fiyat teklif rekabetleri olacaktır. E-Ticaret SEO Teknikleri‘nin devreye girdiği yer burasıdır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Google aramalarında daha üst sıralarda yer almak ve web sitenizin trafiğini arttırmak için en iyi yoldur.
Anahtar Kelimeler İçin Web Sitenizi Optimize Edin
Web sitenizde teknik işlemlere geçmeden önce, ürünlerinizin ve sayfalarınızın hedef kitlenizin arayabileceği anahtar kelimeler için optimize edildiğinden emin olmalısınız.
Ürün Sayfası Deneyimini Keyifli Hale Getirin
İlk adım olarak anahtar kelime araştırması yaptınız. İkinci adımda müşteri satın alma deneyimini nasıl iyileştirebileceğinizi görmek için ürün sayfalarınıza bakmalısınız. Bu işlem, Google arama sonuçlarında, sayfanızın en üst sıralarda görünmesine etki edecek bir diğer etken olacak.
Rich Snippet’ler İçin Yapılandırılmış Veri İşaretlemesini Kullanın
Rich Snippet; arama motorlarında web siteniz hakkında daha fazla bilgi veren ve dikkat çeken kısımdır. Ürün içeriğiniz iyileştiğinde, e-ticaret web sitenizde yapılandırılmış veri işaretlemesi çalışması yapabilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar arama yaptığı zaman web siteniz dikkat çekecek ve daha fazla kullanıcının gelmesini sağlayacaktır.
Web Sitenizin İşlevliğini ve Kullanıcı Deneyimini İyileştirin
Kullanıcıların bir web sitesinde geçirdiği ortalama süre 10-20 saniyedir. Bu yüzden E-ticaret web sitenizde kategorileriniz düzenli, tasarımınız kullanışlı olmalıdır. Kullanıcı deneyimi için kullanıcı açısından kolay işlevli olmalıdır. E-ticaret web siteniz 10-20 saniye içinde kullanıcıların dikkatini çekmezse başka yerde arama yaparlar. Bu yüzden site yapınızı iyileştirmek sadece E-Ticaret SEO Teknikleri için değil, aynı zamanda kullanıcı deneyimi için önemlidir.
Bozuk Bağlantıları Temizleyin ve 404 Sayfanızı Optimize Edin
Bozuk bağlantılar, SEO çalışması için olumsuz etki oluşturur. Yalnızca web sitenizin performansını değil, aynı zamanda müşteri deneyimini de etkiler. Bozuk ürün sayfaları ve kategorileri ile bağlantı kuruyorsanız, kullanıcıları yarı yolda bırakıyorsunuz. Bazıları kalabilir ve iç sayfalarınıza tıklayabilir. Diğerleri ise muhtemelen sitenizi terk edecektir.
Kullanacağınız SEO araçları ile sitenizdeki tüm kırık linkleri kolayca keşfedebilir ve bunları çözmek için zaman ayırabilirsiniz. Shopify mağazanız varsa bunları otomatik olarak çözmesi gereken çok sayıda bozuk bağlantı uygulamasına göz atabilirsiniz.
Sayfa Hızında İyileştirmeler Yapın
Google’ın sıralama faktörlerinden biri olarak sayfa hızına öncelik verdiği biliniyor. Pratik açıdan bakıldığında, sayfa hızı, alıcıları aradıkları ürünlere mümkün olduğunca çabuk ulaştırmak için ilk adımdır. Hepimiz ziyaret ettiğimiz e-ticaret web sitesinin hızlı olmasını isteriz.
Kullanıcıların ayrılmadan önce web sitelerinde geçirdikleri ortalama sürenin 10-20 saniye olduğunu 4.maddede belirtmiştik. Başlığa gitmek için tıklayınız. Kullanıcı için web sitesinin yavaş yükleniyor olması, hem e-ticaret SEO teknikleri çalışması açısından hem de kullanıcı deneyimi açısından olumsuzdur.
Ürünleriniz, Kategorileriniz ve Bloglarınız İçin Geri Bağlantılar Kazanın
Geri bağlantılar, diğer web sitelerinden yönlendirme kazanmanın en etkili yollarından biridir. Ancak, bu bağlantıları kazanmak uzun zaman alacaktır. Bağlantı kazanma şansınızı artırmanın birkaç yöntemi vardır. Bağlantı kazanmak için geçici sayfalarda backlink almak yerine, kalıcı yolları seçmelisiniz. Farklı sayfaların bloglarında içeriğinizle ilgili yazılar yazabilir, reklam verebilir, sponsor olabilirsiniz. Bunlar E-Ticaret Seo Teknikleri için faydalı adımlar olacaktır.
Ürünlerinize, Kategorilerinize ve Bloglarınıza Dahili Olarak Bağlantı Verin
Site içi dahili bağlantı vermeniz E-Ticaret Seo Teknikleri çalışmalarınız için verimli olacaktır. Dahili bağlantısı olan web siteleri, arama motorları tarafından etkili bir şekilde taranır. Örneğin web sitenizdeki blog yazılarını birbirine bağlayabilirsiniz. Dahili bağlantı verdiğiniz sayfalar genel olarak birbiriyle ilgili olmalıdır.
E-Ticaret SEO Teknikleri Zaman, Sabır ve Tutarlılık Gerektirir
Bu makalede listelenen E-Ticaret SEO Teknikleri en iyi uygulamalarından en az birkaçını takip ederek, organik trafiğinizi artırabilirsiniz.
E-Ticaret SEO Teknikleri çalışmalarından birkaçını gerçekleştirmek hemen sonuç getirmez. SEO çalışması sabır, sıkı bir araştırma, zaman ve dikkat gerektirir. Bu yüzden içeriklerinizi güncel tutmalı, SEO çalışmanızı istikrarla yürütmelisiniz. Markanız için gelecek yıllarda istikrarlı ve bağımsız yükseliş hedefliyorsanız profesyonel ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. Kısa sürede verimli sonuçlar için E-Ticaret SEO Teknikleri konusunda size severek yardımcı oluruz.
Online Satışlarınızı Arttırmak İçin Hemen Teklif Alın!