E-ticaret sitesi kurmak sandığınızdan daha kolaydır. Artık işin çoğunu sizin için yapan e-ticaret çözümleri var. Ancak sitenizin neye ihtiyacı olduğunu iyi anlamanız gerekiyor. Yeterince bilgiye sahip olursanız, kısa bir sürede markanızla birlikte büyüyen bir siteye sahip olabilirsiniz.
Gelin e-ticaret sitesi kurmak için neler gerekiyor birlikte inceleyelim.
Adım Adım E-Ticaret Sitesi Kurmak
- İdeal e-ticaret platformunuzu seçin.
- Bir alan adı satın alın.
- Bir geliştirici bulun.
- E-Ticaret temanızı seçin.
- E-Ticaret şablonunuzu özelleştirin.
- Ürünlerinizi ekleyin.
- Ödeme seçeneklerini ayarlayın.
- Gönderim ayarlarınızı sıralayın.
- Önizleme yapın, test edin ve çevrimiçi mağazanızı yayınlayın.
1.İdeal E-Ticaret Platformunuzu Bulun
İdeal e-ticaret web sitesi oluşturucuyu bulmak, e-ticaret sitesi kurmak için ilk adımdır. Ancak ürünlerinizin ve markanızın ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir çözüm üretmek önemlidir.
E-Ticaret sitesi kurmak için farklı iş türlerine uygun ve farklı işlevlere sahip üç seçenek vardır:
Açık kaynak
Adından da anlaşılacağı gibi açık kaynak platformlar, kaynak kodlarını kullanmak isteyen herkese ücretsiz olarak sunar. Kurulumu ücretsizdir ve sınırsızca özelleştirilebilir.
Hizmet Olarak Yazılım
SaaS veya Hizmet Olarak Yazılım, abonelik hizmeti olarak sunulan bir e-ticaret platformudur. Bu sistemlerin kullanımı genellikle kolaydır. Ölçeklenebilir ve sağlam bir güvenliğe sahiptir. Özellikle e-ticaret üzerine tasarlandıkları için ödeme işlemleri gibi lojistik süreçleri yönetebilirler.
Headless Commerce
Başsız ticaret olarak çevrilen headless commerce, alışveriş sepetini ve e-ticaret sitelerinin görüntü katmanını ayrı tutar. Bu, ön uçta bir içerik yönetim sistemi (CMS), dijital deneyim platformu (DXP), aşamalı web uygulaması (PWA) ve diğer teknolojileri kullanabileceğiniz anlamına gelir. Ayrıca arka uçta bir e-ticaret motoruyla bunu sistemi güçlendirebilirsiniz.
2.E-Ticaret Alan Adı Alın
E-Ticaret web barındırma, verilerinizin depolandığı yerdir. Güvenlik ve maliyetler üzerinde etkisi olabilir, bu nedenle ihtiyaçlarınızı anlamak için zaman ayırın.
Cloud
Bulut barındırma, site dışında barındırılan e-ticaret sitelerini ifade eder. Genellikle SaaS veya headless commerce şirketleri tarafından sunulur. Platform, sitelerin güvenliğini sağlamaya yardımcı olan güncellemeler ve yükseltmelerin yanı sıra çalışma süresini de yönetir.
Açık kaynak çözümleri, barındırma maliyetlerini içeren bir bulut seçeneğine sahip olabilir. Ancak yine de satıcı tarafından güvenlik bakımının yapılması gerekir.
On-premise Yazılım
Yerinde barındırma, işletmeye ait sunucularda barındırılan ve genellikle açık kaynaklı çözümlerle bulunan e-ticaret sitelerini ifade eder. Şirketin sunucu için alana sahip olması, kurulumu, sitenin çalışır durumda ve güvenli kalmasını sağlamak için personel alması gerekir. Bu seçenek genellikle büyük şirketler için daha uygundur.
E-Ticaret Çözümünüzü Seçerken Göz Önünde Bulundurulması Gerekenler
Müşterilerinize en iyi e-ticaret deneyimini sunmak için sistemin sorunsuz çalışması gerekir. Tercih ettiğiniz e-ticaret platformunun en iyi şekilde performans göstermesini sağlamak için aşağıdaki kriterleri kontrol edin.
Web Sitesi Performansı
Platformun tutarlı bir şekilde çalıştığından ve güçlü bir çalışma süresi kaydına sahip olduğundan emin olun. Böylece müşteriler alışveriş yapmak istediğinde web siteniz sorunsuz bir şekilde kullanılabilir. Sınırsız API çağrısı, sitenizin daha kolay yönetilmesine yardımcı olur ve hızlı yüklenen sayfalar müşterilerinize iyi deneyim sunar.
Trafik Kapasitesi
Platform mevcut trafik ihtiyaçlarınızı karşılayabilir mi? İşiniz genişledikçe sizinle birlikte büyüme kapsamına sahip mi? Büyük indirim günlerinin üstesinden geliyor mu? E-ticaret sitesi kurmak konusunun temelini bu sorular oluşturur. Web siteniz, bu sorulara cevap verebiliyor olmalı.
Mobil Optimizasyon
Günümüzde çoğu tüketici mobil cihazlardan alışveriş yapıyor. Bu nedenle platformunuzun iyi bir mobil versiyona sahip olması çok önemlidir. Ayrıca müşterilerin en yakın mağazayı bulmasına yardımcı olan konum optimizasyonlarıyla müşteri deneyimini geliştirmenin yollarını arayın. E-ticaret sitesi kurmak için mobil optimizasyon oldukça önemlidir.
Ödeme Ekranı ve Veri Güvenliği
E-ticaret siteniz, verilerinizi ve müşteri bilgilerinizi koruyabilmelidir. SaaS çözümleri, aylık planlarının bir parçası olarak SSL ve PCI gibi güvenliği içerir. Kendi kendine barındırılan seçenekler ve açık kaynaklı çözümlerde saldırı ihtimali daha yüksektir. Dolayısıyla daha fazla güvenlik anlayışına sahip olmanızı gerektirir.
E-Ticaret Sitesi Kurmak İçin Kullanabileceğiniz Altyapılar
Web sitesi oluşturucunuz, çevrimiçi mağazanızın temelini oluşturur. E-Ticaret sitesi kurmak için tasarlanmış seçenekler, e-ticaret eklentisine sahip genel web sitesi oluşturucularından daha fazla seçenek alanı sunar.
İşte dikkate alınması gereken birkaç tanesi:
BigCommerce
BigCommerce, ölçeklenebilir olduğu bilinen bir platformdur. Büyük hesaplar için 7/24 müşteri desteğine sahiptir. Birçok yerleşik özellik vardır. Çok katmanlı güvenlik sağlar, verileri güvende tutar ve yerel ödeme yöntemleri sayesinde dünyanın her yerinden müşteriler getirir. E-Ticaret sitesi kurmak için en çok tercih edilen seçeneklerden biridir.
Shopify
Shopify, kurulumu hızlı ve kolay olduğu bilinen bir platformdur. Geniş bir eklenti yelpazesine sahiptir. Ancak kullandığınız eklenti sayısı arttıkça, ödemeniz gereken miktar da hızla artar. Shopify, trafik artışlarıyla da kolayca başa çıkabilir. E-Ticaret sitesi kurmak için önemli kriterlerden birisi de trafik artışlarıyla başa çıkabilmektir.
Magento
Magento, kullanıcılara yaratıcılık alanında özgürlük sağlar. Ancak, platformdan tam olarak yararlanmak için kodlama bilgisine sahip olmak gerekiyor. Geniş bir entegrasyon seçeneği vardır. Anında satın almaları ve ürün önerilerini işleyebilir.
WooCommerce
WooCommerce açık kaynaklı bir WordPress eklentisidir. Dolayısıyla kurulumu ücretsizdir. Genellikle mevcut bir WordPress sitesine sahip olanlar tarafından kullanılır. WooCommerce esnektir ve sınırsız özelleştirme imkanına sahiptir.
Ürünlerinizi Ekleyin
Ürün sayfaları, müşterilerinize ne sattığınızı gösterdikleri için sitenizdeki en kritik sayfalardır. Optimize edilmiş ürün açıklamaları, kaliteli görseller ve gezinmesi kolay kategoriler ekleyerek yeni ürünlerinizi en iyi şekilde sergilemeye zaman ayırın.
1. Ürün açıklamalarını düzenleyin
Ürün açıklamaları, e-ticaret sitesi kurmak konusunun önemli bir parçasıdır. Müşterileriniz için ürünün kullanışlılığını, renklerini, dokularını, ölçümlerini tanımlayarak botların sayfanızı dizine eklemesine izin verir.
Açıklama yazarken klişelerden, uzun cümlelerden, karmaşık ifadelerden kaçının ve açıklamaların aşağıdaki soruları yanıtladığından emin olun:
- Ürün kimin için?
- Ürünün temel detayları nelerdir?
- Birisi bu ürünü nerede kullanır?
- Birisi ürünü ne zaman kullanmalı?
2. Ürün görsellerini düzenleyin.
Web sitesi ziyaretçileri görsel bilgilerle ilgilenir, bu nedenle yüksek kaliteli ürün resimleri önemlidir.
Fotoğraf üretirken aşağıdaki alanları göz önünde bulundurun:
- Yüksek kaliteli fotoğraflar kullanın.
- Her görüntünün aynı boyutta olduğundan emin olun.
- Ürünlerin farklı açılardan fotoğraflarını ekleyin.
3. Ürün kategorilerini düzenleyin.
Müşterilerin aradıklarını bulmalarına yardımcı olmak için giyim, kitap ve film gibi kategorilere ürünler ekleyebilirsiniz. Kategoriler ayrıca marka veya fiyat aralığı sıralaması yapmak için filtrelerle birlikte kullanılabilir. Öne çıkan ürünler, müşterileri tercih ettiğiniz alışveriş yoluna yönlendirmenin harika bir yoludur.
Bir Web Geliştirme Uzmanı İle Çalışmak
E-Ticaret sitenizi başarılı bir şekilde görüntülüyor olsanız bile, bir web tasarımcı e-ticaret sitesi kurma sürecini daha basit hale getirebilir. Web geliştirme uzmanları hızlı bir kurulum için gereken tüm teknik bilgiye sahiptir. Web Tasarım Ofisi ile satışlarınıza daha erken başlayın ve hızla yükseltin.
Alanında deneyimli çekirdek kadrosu ile Web Tasarım Ofisi, e-ticaret sitesi kurmak için en iyi seçenektir.
Teklif Formunu Doldurun Size Ulaşalım!